31 Ocak 2010 Pazar

Öyle değil


Şimdi hepimizin kendine ait doğruları oluyor ya hani.. Heh, evet.. İşte onlar etrafımızdakileri göre doğru değilse, bünyemizde bi çırpınış başlıyor.. Hele ki bu "doğru" olan şey hakkında cidden bilgi sahibi olduğumuz ve bizim de kalpten inandığımız bi şeyse..

Mesela ben evlilik fikrini çok "olmazsa olmaz-hemen olmalı" görmeyen biriyim.. He ama bunu marjinal olayım, evlilik karşıtıyım yehoov* tarzında sloganlar atıp dikkat çekeyim, azınlık kesimde bulunup gelinlik hayali kurmayan olarak gözükeyim falan diye yapmıyorum.. Sadece çok özgürlükçü bir karakterim var ve evliliği de bi nevi dizginlenmek olarak görüyorum.. (Neyse Bu evlilik konusuna sonra değinirim artık..7981 kola ayrılma kapasitesi olan bi konu, anlatmak istediğimden uzaklaşmayayım örnek vericem diye lol.)

Ne diyordum, heh.. Mesela bana göre evlilik o kadar da şart değil ve bu benim doğrum.. Fakat karşımdaki hemmen, hiç vakit kaybetmeden "İşte Syntinen öyle değil, bak şimdi..." başlangıçlı bir cümleye girişiyor mesela.. Neden?! Çünkü bu da onun doğrusu.. Ama ben kendi bildiğimin kesinliğinden kendime göre o kadar eminim ki derhal savunmaya geçiyorum ve bi şekilde kendi doğrumdan bahsetmeye çabalıyorum.. Gel gör ki insanlar ama öyle değil demeyi o kadar seviyor ki burnunun dibine kanıtları soksam dahi bi burun kıvırmaca e ben bilirimci havada olmaya devam ediyor..

Kısaca olayın "yani"si şu: Yaşımız ilerledikçe ve yaşanmışlığımız arttıkça kendimize has doğrularımız oluşuyor ve şekilleniyor.. Doğal olarak da yeri geliyor ve bunlardan bahsettiğimiz zamanlar oluyor.. İşte bu anlarda illa ki öyle değil diyen biri çıkıyor ortaya.. Çok da takılmamak lazım ki netice de o da kendi doğruları olan birisi.. Burda endişe etmemiz gereken(!) topluluk bizim doğrularımıza Ortaçağ'ın eli meşaleli, ön dişi çürük, cadı avlama heveslisi halkı gibi yaklaşan topluluk.. İşte öylelerine ne kadar brutal söylerseniz söyleyin o meşaleyi bırakmazlar..

O yüzden "öyle değil" diyene "bana göre öyle" demek olayın en kestirme olan hali olsa gerek.. "Böylesi de çok sıradan oldu be canım" diyecek olanlara ise alternatif cümleler üretebilirim, talep üzerine fiyat bildirilir.. Kelepir! lol.

Hiç yorum yok: